Modens cyklus

Først bruger de kendte, supermodellerne, it-pigerne og wannabe’ene det, så kommer det frem i alverdens glittede damemagasiner – at det er sæsonens musthave! De smarte butikker i metropolerne sælger det, og lidt efter følger fashionista’erne trop. Efter nogen tid følger os almindelige dødelige med. Og så kan man se det i Coops reklamer, bedstemødrene og de alment kiksede hopper med på bølgen. De bamsede UGG-støvler, lanceret af Kate Moss et.c. var et udmærket eksempel på sådan en udvikling. Nu sælger Tøj & Sko disse (forøvrigt grimme) støvler, og man går bare ikke med dem. Modens ubarmhjertige cyklus i sin enkelthed. Jeg har lige købt en Pilates-dvd incl. bold i Netto i dag. Ugens tilbud, 99 kroner. Da tænkte jeg at Pilates-fænomenet måske har fået dødsstødet. Men alligevel håber jeg da på lidt stjernestøv (Claudia Schiffer dyrker det) … det der Pilates skulle være 2000’ernes ultimative træningsform. Så nu vil jeg gå ind i stuen, tænde for dvd’en og fægte med stængerne eller hvad man nu gør. Kikset eller ej.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *