Klar på at blive klog på E-business

Så er forårssemestret 2011 skudt i gang for mig. Denne semester står helt klart i E-business tegnet. Endelig, hvis jeg selv skulle sige det. Vi skal på E-business nemlig skrive 3 obligatoriske 4 ugers projekter i henholdsvis Policy, i Teknik og så i Business. Og det er så denne semester, hvor jeg endelig kan give den hele armen i business. Det bliver for mig ikke et 4 ugers projekt denne semester, men et 16 ugers projekt. Det er 15 ECTS og dermed noget, der ligner en halv speciale. Mit 16 ugers projekt skal skrives med udgangspunkt i en case inden for business. Og jeg fik for nogle uger siden gaflet en praktikplads i en virksomhed, der arbejder med mobile marketing. Der skal jeg sidde cirka 20 timer om ugen. Det betyder også, at de helt sikkert er leveringsdygtige i en masse spændende mobile cases, som jeg kan skrive 16 ugers projekt om – jeg får praktisk erfaring og de får noget af den nyeste viden fra ITU. Ren win-win for begge parter, håber jeg. Specielt fordi jeg har valgt Mobile Business Strategy – making profits from the Wireless Revolution som mit ene fag på ITU. Underviseren bliver så også min vejleder på 16 ugers projektet. Lige i øjet. Specielt fordi eksamen i dette fag blot er et synopsis, så jeg ikke skal gennem samme projekthelvede som sidste semester. Mit andet ITU fag bliver Perspektiver på E-business, og det er så et specialeforberedende kursus med fokus på E-business. Det er jo i denne semester, at jeg skal finde ud af, hvad jeg gerne vil skrive speciale om, når processen skydes i gang til juni. Jeg har stadig ikke nogen klar idé om det præcise emne, men det kunne snildt blive til noget med mobile business, fordi jeg er overbevist om, at vi med hjælp og inspiration fra Apple og invasionen af de små Podder og de lidt større Padder kun har set starten af det hele. Eller også kunne specialet være en undersøgelse af hvordan medierne via Internettet og/eller de mobile platforme kan finde bæredygtige business modeller, så de kan blive ved med at producere kvalitetsindhold og dermed overleve – selv om vi forbrugere er blevet vænnet til at ikke at betale en eneste rød reje for vores nyheder. Sidstnævnte idé vil faktisk rigtig fint kunne kombinere min bachelor i film- og medievidenskab & journalistik med overbygningsdelen i e-business. Men jeg satser på at blive lidt klogere på business i løbet af de næste par måneder. Nu er det hele sat i gang!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *